torstai 18. syyskuuta 2014

Kysymyksiä kysymyksistä

Paljon kysymyksiä tuli viime viikon varrella vastaan. Osa on kysymyksinä yksinkertaisen näköisiä (Mikä on yrityskuva? Mitä on markkinointi?), mutta kun pitäisi etsiä vastauksia tuleekin seinä vastaan aika pian. Osa kysymyksistä on niin vaikeaselkoisia, että seinä tulee vastaan jo ennen kysymysmerkkiä. Mikä tekee Saarioisten yrityskuvasta uskottavan? Miten määrittelet Koneen yrityskuvan?

Näiden kysymysten myötä olen miettinyt omaa oppimistapaani. Ongelmani on ehkä se, että ajattelen asioita liian monimutkaisesti tai ahdistun liian laaja-alaista kysymyksistä. En osaa itse pilkkoa kysymystä osiin ja toimia loogisesti vastausta etsiessäni, vaan jähmetyn totaalisesti tai vähintäänkin jämähdän johonkin kysymyksen osaalueeseen.

Mutta, mutta...
Opetus menee kuitenkin ilmeisen hyvin perille: Torstaina kävin koulupäivän jälkeen paikallisessa "halpahallissa" ja huomasin miettiväni puljun yrityskuvaa ja visuaalista ilmettä: esillepano hirveää ja sotkuista, henkilökunta kyllästyneen näköistä, ulkoalueet epäsiistit, juhannustarjous-kyltti multasäkkien vieressä syyskuussa... Eikä nettisivujen osalta tilanne ole juurikaan parempi:


Ei kommentteja: