keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Herra Hakkarainen ja varvastossut

Viime viikko alkoi mielenkiintoisesti, kun tutustuimme eri aistikanavien kautta syntyviin kokemuksiin ja niiden käyttöön markkinoinnissa. Testasimme omat hallitsevimmat aistimme ja visuaalisuus oli (ylläripylläri!?!) itselläni selkeästi vahvin. Samankaltaisia tuloksia tuli koko ryhmälle, joten oikealla opinpolulla ollaan.

Minnan opastuksella aloimme kaivautumaan visuaalisen markkinoinnin syövereihin jo aiemmin  ja oikein tositoimiin päästiin viime keskiviikkona: toimme mukanamme jonkin tuotteen ja siitä piti
tehdä yrityskuvan mukainen esillepano.
Minulla oli mukana Herra Hakkarais-limu ja Adidaksen varvaskengät. Valitsin limun, koska Laitilan virvoitusjuomatehdas oli kirjaimellisesti herkullinen kohde. Tutkiessani yrityksen taustoja ja arvomaailmaa pyrskähtelin välillä nauruun, niin hauskasti oli asiat ilmaistu. Yrityksen imago oli hyvin kiteytetty mainoslauseeseen: "Laitilan juomat - koko olemuksessa hurja riemu!"

Yrityskuvasta tekemäni tutkielma ja sen perusteella toteutettu esillepano:





Ei kommentteja: